وی سنتر چیست
نوشته شده توسط : ساحل

این سوالی است که برای شما پیش آمده است و می خواهید اطلاعاتی را درباره آن کسب کنید

همانطور که مشخص است این واژه به صورت اختصار شرح داده شده Vcenter که به راستی مخفف VMware vCenter Server می باشد. یعنی اگر با مجازی سازی آشنایی داشته باشید بی گمان اطلاعاتی درباره وی سنتر خواهید داشید،

اگر بخواهیم به صورت چکیده آن را ذکر کنیم بدین صورت می گوییم: نرم انگیزه ها پیشرفته ای برای مدیریت سرور است که یک بستر متمرکز برای مهار محیط های vSphere را برای شما فرآهم می کند.برای پیوستگی با ما همراه باشید.

vcenter چیست ؟
مفهوم و کاربرد vcenter چیست ؟
vcenter چیست و به راستی مفهوم VMware vCenter Server چه چیزی است؟ این نرم اسباب به هدف مدیریت ESXi برپایی شده است ، یعنی اقدام به ساخت ماشینی مجازی که برای مدیریت بهتر سرورها تعریف شده است؛ با در گزین کردن داشتن این نرم انگیزه ها دیگر نیاز نیست که برای مدیریت تب های زیادی را باز کنید ، علاوه بر خسته کننده بودن قاعدتا بر روی تاثیر و مدیریت شما تاثیر منفی می گذارد ولی با این اپلیکیشن قادر خواهید بود بر vSphere نظارتی ریزبین داشته باشید.

vcenter چیست ؟ چه بسا کمی با این نرم اسباب آشنا شده باشید اما این فقط نباید سوال شما باشد بلکه باید در باره قابلیت های دیگر آن هم مطالعه ای داشته باشیم.با توجه به VMware سرور vcenter که برپایی vm را ساده تر می کند، به مدیر این امکان را می دهد عملکرد ها را رصد کرده تا در صورت بروز دشوار یا پریشانی بلافاصله از دسترسی خارج کنند این تنها برتری به کارگیری وی سنتر نیست بلکه پوشش بسیار بسیار آن برای مدیریت است ، زیرا می تواند لغایت هزاران زیرمجموعه خود را مدیریت کند و این رقم بسیار احسان برای قانع شدن مفید بودن این اپلیکیشن است.

البته شایان ذکر است با پروا به تعریف در مورد این نرم افزار بهتر است هشداری در رابطه با آن داده شود که به دلیل کثرت vm های مجازی پایگاه دیتا شما در معرض خطر پیمان می گیرند که با خرید سرور که به عنوان VMware vCenter Server اضافی است بار را از دوش آن می کاهد.

مفهوم vcenter و استعمال آن
سرور vcenter چیست و چه کاری انجام می دهد ؟
منظور از vcenter چیست ؟ در متون بالا شدنی است پاسخ خویش را در مورد vcenter چیست گرفته باشید ولی نیازمند این هستید که کمی درباره آن اطلاعات تکمیل تر و تخصصی تری را به دست بیاوریم. وی سنتر با دو نسخه 1) Foundation و 2)Standard عرضه می شود که باره نخست برای بیشینه چهار میزبان vSphere و باره دوم برای استقرار و مقیاس های بزرگ تر است و طوری طراحی شده که قابلیت های اکثریت را دربرگیرنده می شود؛ لازم به بیان است این نرم انگیزه ها دربرگیرنده سه سرنوشت می باشد:

⦁ vSphere Web Client: یک برنامه ی رابط کاربری وی سنتر عمل می کند و به این امکان را به مدیریت می دهد تا نصب و موارد موجود از vSphere مدیریت کند لغایت امکان دسترسی به کنسول VM فراهم سازد.

⦁ بانک اطلاعات سرور وی سنتر: دیتا های موجود در محل اندوخته سازی را مدیریت می کند.

⦁ Single Sign-On وی سنتر: یک نشان امنیتی یا بهتر بگوییم یک احراز هویت به منظور دسترسی به همه ذیل ساختارهای vSphere.


vcenter چیست ، امیدوارم پذیرش این سوال را گرفته باشید و این ابهام از ذهن شما منزه شده باشد، در واپسین،انجام درباره خاصیت این نرم اسباب عرض کنیم که این اپلیکیشن توانا به نظارت بر کل زیرساختارهای مجازی نیز هستند.

تاریخچه VMware
VMware در دهم فوریه‌ی سال ۱۹۹۸ بدست پنج برادر عاشق فناوری و رایانه تأسیس شد که برخی از آن‌ها در دانشگاه برکلی با هم آشنا شده بودند. دایان گرین، مندل روزرنبلوم، اسکات دوین، الن ونگ و ادوارد باگنیون کمپانی را با ایده‌ی شفا بازدهی دنیای پردازش تأسیس کردند.

تا واپسین،انجام سنه تعداد کارمندان آن‌ها به ۲۰ تن رسید. در آن سال‌ها، کاربران بازرگانی دنیای رایانه برای هر کاربرد ویژه در شبکه‌ی خویش یک سرور نصب می‌کردند. چنین رویکردی امروز هم وجود دارد، ولی در دهه‌ی ۱۹۹۰، سرورها به‌صورت فیزیکی طراحی و نصب می‌شدند.

بسیاری از سرورهای فیزیکی که برای کاربردهای گوناگون بازرگانی پیکربندی می شدند، در دیتاسنترهای اقصی نقاط دنیا به‌صورت متوقف و با فعالیت‌های جزئی حضور داشتند.

حضور آن‌ها مایه مصرف انرژی و منابع سایر می‌شد که هزینه‌های سرباری را برای شرکت‌ها ایجاد می‌کرد. بیشینه کارایی پردازنده‌‌ی سرور متوقف، بین یک تا پنج درصد بود و به‌نوعی بازدهی زیاد پایینی در آن‌ها هستی داشت.

متخصصان به‌دنبال راهی برای بهره‌برداری هرچه بیشتر از ظرفیت‌های پردازشی رفتند. همین ایده، بهانه‌ی اولین سرویس و محصول VMware را برپایی کرد.





:: بازدید از این مطلب : 75
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: